Izveštaj: Projektno finansiranje medija, Novi Sad

22.7.2016 | 10:04 BIRN Srbija predstavlja svoj drugi izveštaj čiji je cilj da pokaže efekte i realne domete prve godine projektnog sufinansiranja medijskog sadržaja u Srbiji Projektno finansiranje medija - Novi Sad

Izveštaj se fokusira na efekte ovog modela sufinansiranja na primeru grada Novog Sada kroz analizu medijskog sadržaja koji je podržan budžetskim novcem u toku 2015. godine.

Analiza koju je sproveo BIRN pokazuje da su ciljevi konkursa samo delimično ostvareni. Proizvedeni sadržaj nije doprineo boljem informisanju građana i građanki, niti poboljšanju kvaliteta medijskih sadržaja. Naime, novac dobijen na konkursu poslužio je za proizvodnju sadržaja koji je ili već postojao u mediju kao deo informativnog programa, i/ili promovisao finansijera projekta, i/ili bio veoma niskog tehničkog kvaliteta.
Analizirani sadržaji se bave lokalnom sredinom i namenjeni su lokalnoj, uglavnoj nesegmentiranoj publici.

Dominira jednosmerna komunikacija – više od 50 odsto analiziranog sadržaja bavilo se afirmisanjem finansijera projekta i deskripcijom nekog problema, a ne dubljim istraživanjem i analizom aktuelnih problema.

Ukupni korpus istraživanja obuhvatio je 468 jedinica analize, odnosno 156 rubrika („Prigradska naselja u Dnevniku”) četiri televizijske emisije („Zdravlje je lek”), 129 televizijskih vesti/kraćih priloga („660 Gradskih vesti”), 120 kratkih radijskih vesti i 30 radijskih emisija („Signal Humanosti“) i 29 onlajn tekstova („Vojvodina Info Net”).

BIRN Srbija sprovodi obimno istraživanje i analizu sadržaja programa i projekata koji su sprovedeni u toku 2015. godine u 10 opština/gradova u Srbiji, kao i projekata koji su podržani od strane Sekretarijata za kulturu i informisanje AP Vojvodine i Ministarstva kulture i informisanja. Projekat traje do oktobra 2016. godine, a BIRN će javnosti predstaviti i povremeno objavljivati 12 izveštaja o sprovođenju projekata i medijskih zakona.

Share Button

Kontaktirajte nas

Pišite nam ako imate bilo kakvih pitanja u vezi sa ovom informacijom.

Štiklirajte polje levo od teksta "I'm not a robot."